Dersin Adı | Tasarım Endüstrisinde Markalaşma |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 304 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 4 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Olgu / Vaka çalışmasıKritik vermeJüriSimülasyonAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilerin markaları, markaların neden önemli olduğunu, markaların nasıl değer yarattığını ve başarılı bir marka yaratmaya neyin katkıda bulunduğunu anlamalarına yardımcı olmak için tasarlanmıştır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, stratejik markalaşma süreci hakkında temel bilgiler sunar. Ayrıca yaratıcı kişisel marka oluşturmak için görsel kimlik tasarımı hakkında temel uygulama içerir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | X | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1. Hafta: Dersin Tanimi ve Yapisi Dersin Tanıtımı ve Yapısı Notlandırma Sisteminin Açıklanması (Ara Sınav Sunumu ve Final Projesi) | |
2 | 2. Hafta: Giriş -Marka kavramı -Kişisel Marka ve Kişisel Markalaşma | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 1 Jurgen Salenbacher, Creative Personal Branding: The Strategy to Answer: What's next (English Edition), BIS Publishers, 1st Edition 2013 • |
3 | 3. Hafta: Markalaşmaya Giriş - Marka kavramı -Marka değerleri: Markalar değerler üreterek, nasıl farkındalık ve kar marjlarını geliştirirler - Markalar bizi nasıl çevreliyor? | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 2 |
4 | 4. Hafta: Araştırma -Markalaşma süreci nerede ve nasıl başlar -Problem ve Çözüm Araştırması | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 2 |
5 | 5. Hafta: Araştırma -fikirleri haritalama, sorgulama ve analiz etme -Stratejik bir sorunun detaylı açılımı -Pazar araştırması -Pazar açığını görmek | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 3 |
6 | 6. Hafta: Markanın Stratejik Anlatımı -Marka değerleri / prensipleri -marka manifestosu ve farklı sözel yaklaşımlar | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 3 Alina Wheeler, Designing Brand Identity, John Wiley & Sons Inc. USA, 5th Edition 2018, Chapter 2 |
7 | 7. Hafta: Markanın Stratejik Anlatımı -Marka İdealleri: Vizyon, Özgünlük, Farklılaşma, Tutarlılık, Esneklik, Uzun Ömür, Bağlılık, Şeffaflık ve Sürdürülebilirlik, İnovasyon, Eşitlik | |
8 | 8. Hafta: Sunumlar -Marka araştırması (10 dakikalık sunum) | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 4 Alina Wheeler, Designing Brand Identity, John Wiley & Sons Inc. USA, 5th Edition 2018, Chapter 9 Al Ries, Laura Ries, Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Kindle, 1st Edition 2000, Chapter 3 |
9 | Final Projesine Giris 9. Hafta: Görsel Kimlik Tasarımı - Markalaşma / tasarımcının katılımı / tasarım çalışmaları nerede başlar -Markanın sözlü anlatısının görsel tasarıma çevrilmesi -Markanın adı -Yaratıcı Özet -Marka Mimarisi | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 5 Alina Wheeler, Designing Brand Identity, John Wiley & Sons Inc. USA, 5th Edition 2018, Chapter 9 |
10 | 10. Hafta: Görsel Kimlik Tasarımı -Müşteri Perspektifi -Kimlik tasarımını marka stratejisiyle birleştirmek -Markalaşma sürecinin ne zaman biteceğini bilmek -Final Projesi: Sorular | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 6 |
11 | 11. Hafta: Markanın Benimsenmesi ve Sürdürülmesi -Markanın tüm elementleri nasıl birleşir -İyi bir uygulama olmazsa markalar nasıl dağılır -Markaların ayırt edilebilmesi, duyulması ve anlaşılması | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 6 |
12 | 12. Hafta: Markanın Benimsenmesi ve Sürdürülmesı -Kural koyma -Marka esnekliği / uyarlanabilirliği -Final Proje İncelemeleri ve Sorular | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016, Chapter 7 |
13 | 13. Hafta: Geliştirme / Gözden Geçirme -Markayı beslemek -Yeni fikirleri özümsemek -Geçmiş fikirlerden kurtulmak -Final proje incelemeleri ve sorular | |
14 | 14. Hafta: Final Projesi Sunumu | Submission of a sample brand book (%30) for creative personal branding |
15 | 15. Hafta: Dersin Gozden geçirilmesi | |
16 | 16. Hafta Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, Thames & Hudson, 1st Edition September 2016 ISBN 9780500518960 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Jurgen Salenbacher, Creative Personal Branding: The Strategy to Answer: What's next (English Edition), BIS Publishers, 1st Edition 2013 ISBN 9789063693152 Alina Wheeler, Designing Brand Identity, John Wiley & Sons Inc. USA, 5th Edition 2018 ISBN 9781119375418 Al Ries, Laura Ries, Michael Johnson, Branding: In Five and a Half Steps, HarperCollins e-books, 1st Edition 2000 ASIN : B000FC10H0 |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 1 | 10 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 10 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 60 |
Proje | 1 | 20 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 5 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 0 | |
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 10 | 2 | 20 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 3 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 20 | |
Proje | 1 | 9 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 120 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Bağımsız olarak bir koleksiyonu tasarlar gerçekleştirir. | |||||
2 | Bireysel yada takım olarak tasarım araştırmaları yürütür. | X | ||||
3 | Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir. | X | ||||
4 | Moda ve tekstil tasarımı alanında edindiği kuramsal bilgileri analiz eder, yorumlar ve uygulamalı çalışmalarında kullanır. | |||||
5 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarını analiz eder ve uygular. | X | ||||
6 | Çağdaş sanat ve tasarım dünyasındaki güncel konular, değişimler ve akımları, tasarım pratiklerine aktarabilecek derecede izler, analiz eder ve multidisipliner bir bakış açısı kazanır. | X | ||||
7 | Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular. | |||||
8 | Moda ve tekstil tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |||||
9 | Akademik ve tasarım araştırmalarına analitik ve profesyonel bir yaklaşım geliştirir. | |||||
10 | Moda ve tekstil tasarımı alanında seçtikleri ilgi alanına yönelik olarak, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir. | |||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak moda ve tekstil tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1). | |||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. | |||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest